Vad vill ni veta mer om? och vad tycker ni om bloggen? Det här är bara början…

Min kära syster rang precis och hon bad mig göra detta inlägg 🙂 Kommentera hur mycket ni vill! Jag ska åka o jobba nu, skriver ikväll igen!

4 Comments

  1. JAg vill veta mer om kostens betydelse vid träning..hur är det med det dära EAA..stämmer det verkligen att det stimulerar proteinsyntesen upp emot 350% mer än vad det vanliga vassleproteinet som man ser så många kör med? Är det även sant att man blir med tiden mer och mer resistent emot det och även emot vasslet?…du får gärna skriva om kolhydraternas betydelse oxå =)…jag hävdar ju att all slags gainer med kolisar är onödigt förutom om man ska träna samma muskler inom 24h och då krävs det ca 8-10g*kg/muskleri kolisar för att de ska vara återhämtade…o att kolisar e bra för att hamna på överskott..men förutomdet så är det bara onödiga pengar..lr? haha Puss på dig!

  2. Lite onödig fakta:
    1.
    Paranötter bör undvikas helt, då en enda nöt kan innehålla så mycket gift att det blir direkt skadligt. Dessutom innehåller dom 1000 gånger så mycket radioaktivt materialt som andra livsmedel i genomsnitt gör.
    2.
    Ang punktförbränning: "Om du tränar magen oavbrutet 30 minuter förbränner du ett tusendels gram extra fett där jämfört med att förbruka samma mängd energi på annat sätt" ….så visst funkar det..kör på bara :p
    3.
    Insulin stimulerar inte proteinsyntesen, om man inte är en råtta eller en gris….
    4.
    "Så lite som 7 (!) gram lakrits sänker testosteronnivåerna med över 20 (!) procent…."
    5.
    Det anabola gensvaret på en vanlig måltid försvinner helt vid inaktivitet. Detsamma sker inte med EAA….bra va! =) Man vänjer sig vid styrketräning+aminosyror/protein så muskeluppbyggnaden stimuleras mindre och mindre med tiden. …det var ju sämre dock…. 😉
    6.
    Om man inte tillför aminosyror i någon form i samband med träning stimuleras proteinsyntesen ändå, men då inte kraftfullt nog för att uppbyggnaden skall bli större än nedbrytningen, utan proteinbalansen förblir negativ, dvs man minskar i muskelm
    assa.
    7.
    Att äta paracetamol ger en kraftig minskning utav proteinstimulansen vid tex styrketräning. Även rökning har den effekten.
    8.
    "Sitter man still och tuggar tuggummi med en frekvens av 100 tuggningar per minut ökar energiförbrukningen i vila med nära 20%, bara genom att tugga."

  3. vad man tycker om bloggen?
    tycker att den är intressant! bra fakta! bra att du skriver och berättar om saker som folk undrar.
    dock tycker jag att rubrikerna borde vara mycket större så man lättare hänger med i texten och ser vad det hela handlar om!

Lämna ett svar