Frukostprogrammet

Frukosten sägs var det viktigaste målet men många hoppar över den helt eller slarvar med den. Om du sovit och inte fått i dig protein på länge så är kroppen i ett väldigt katabolt tillstånd (muskelnedbrytande) och för att göra kroppen anabol igen så krävs att du får i dig protein. Att dessutom få i sig bra kolhydrater, fett och näringsämnen gynnar träningen ytterligare. På morgonen har du lite högre förbränning och kan därför äta extra utan att lägga på dig fett. Om du äter en bra frukost kommer du orka med dagen bättre, bli mindre sötsugen samt lättare hålla ett stabilt blodsocker under dagen (helst under förutsättning att du fortsätter att äta med jämna mellanrum under dagen) .

frukost

Här har jag tagit fram 9 olika frukostar, en för varje dag och med två bonusfrukostar att välja mellan på helgen. De är alla väldigt enkla, nyttiga och kaloriuträknade. Alla frukostar hamnar runt 350 kcal vilket är ”standard” och funkar bra för de flesta. Tanken är att du kan prova dessa frukostar och kanske hitta någon eller några som du gillar extra och som du kan fortsätta äta och må bättre och få bättre träningsresultat. Jag har även skrivit en kort kommenterar till varje frukost och gjort en enkel beskrivning på hur den tillagas.
Vissa kaloriuträkningar är något avrundade och ibland skiljer de sig på livsmedel beroende på vilken tabell man tittar på men om det inte blir helt exakt spelar aldrig någon roll egentligen.

Ordinarie pris 499:-

Nu endast 299 :- ! (Introduktionspris 40% rabatt!)