Härliga semester

igår körde jag marklyft för första gången på länge. En fantasisk bra övning faktiskt. 
Lite lathet här som ni märker… 
Träningsvärk i ländrygg, rhomber och även i baksida lår! 
vad är bästa sättet att få träningsvärk? Gör en övning som du inte gjort på länge! Andra sätt är att hålla emot lite extra på vägen ner eller ändra vikter. Men kom ihåg, välj alltid en vikt som du kan kontrollera.
 
 
I övrigt så njuter jag av semestern MEN har lite stress/oro i kroppen. Jag vet inte riktgt vad det är. Det känns som att jag inte har något anledning att känna så men jobbar på att bli kvitt det. När jag var på hälsoundersökning så visade sig att jag andas lite fel och det är på grund av stress. Förnedrande kan tyckas men jag har beställt hem en Relaxator som ska hjälpa mig med bättre andning. Dessutom fick jag med boken med medveten andning. Jag hoppas att det kan bli bättre. Andningen är viktig både för hälsan och för prestation . 
 
Idag har jag ”jazzdeffat” i två veckor. Jag vet inte hur mycket fettprocenten har minskat och inte hur många kilo jag gått ner men ett par skulle jag tro. Midjemått var imorse tre centimeter mindre iaf och jag ser stor skillnad i spegeln. 
med jazzdeff menar jag att jag deffar men ändå kan ”unna” mig lite. Eller något varje dag faktiskt. Riskakor med nutella innan gym eller godis. Nån kaka eller fralla till kaffe. Ett par festkvälllar. Inga räknade kalorier överhuvudtaget. Detta sätt att deffa är inte optimalt men jag tappar fett, jag har behållt stryka och jag njuter av godsaker ☺️
 
Cardion består av promenader när jag känner för det, beachvolley när det går att få ihop folk vilket tyvärr är svårt i lbland. Jag vill spela varje dag helst! Igår bestod cardion av en golfrunda med Jens som spelade förvånansvärt bra!
 
Igår gick jag runt på 50 slag på Vreta klosters niohålsbana. Det är väl ok för mig men då tillämpas våra Kalle anka-regler ?
 

2 Comments

Lämna ett svar