små knep för ökad förbränning…

Deff/diet

När man deffar är grunden att ligga på kaloriunderskott, dvs äta färre kalorier än du förbrukar. Ca 500 kcal brukar man rekommendera. Det är viktigt att fortfarande träna hårt på gymmet och att äta mycket protein för att inte tappa muskelmassa. Det man normalt skär ner på är främst ”skräp” och sedan kolhydrater. Hur mycket man behöver skära ner på dem är olika. Många kör ”cardio” under deffen. Oftast promenader men även annat som jogging, spinnning, olika pass funkar bra. Det går även att deffa utan cardio men är svårare. Detta är lite grundläggande.

Sen finns olika smågrejer man kan ta till, varje grej påverkar väldigt lite, men ökar ändå fettförbränningen. Jag uttrycker mig lite slarvigt när jag skriver fettförbränningen eftersom vissa av dessa grejer t.ex ökar termogenesen, men för att göra det lite lättare skriver jag fettförbränningen bara 🙂

Återigen en sexlista 😉

* Chili

* Vitlök

* Ingefära

* Grönt The

* Kaffe (innan mat eller träning, inte efter mat)

* Citron

Som sagt, varje ensild påverkar lite men många bäckar små…

Gott? nej inte direkt men vafan gör det om det är bra för fettförbränningen!? O hälsan dessutom 🙂

2 Comments

  1. Så koffeinet verkar inte om man ätit precis innan? (antar nu bara att det är koffeinet i kaffet som höjer förbränningen?..)

    Sen skulle du gärna få ta ett kik.
    Har använt kaliper för första gången och tagit lite formbilder, och tänkte om du kan avgöra om fettprocenten kan tänkas stämma någorlunda?

    Mvh

Lämna ett svar