Offra sovmorgon för att bränna några gram fett?

Börjar jobba vid 9 i Kisa idag vilket innebär att jag kunde sovit till 08,15 ungefär men jag gick upp en timme tidigare för att hinna gå en promenad innan jobbet. Jag ”offrar” alltså en timmes sovmorgon för att bränna några GRAM fett! Om jag går 40 minuter bränner jag uppskattningsvis ungefär 200-250 kcal vilket motsvarar ungefär 30 gram fett. Det är riktigt skönt att snooza på morgonen men jag tycker ändå det är värt det! Men hade jag varit ledig idag hade jag gått någon annan gång på dagen istället men nu har jag helt enkelt inte tid för promenad någon annan gång idag.

Promenad innan frukost alltså och det vet ju alla(?) att det bränner lite mer! Det har man ju hört många gånger, men flera nya studier tyder på att den totala fettförbränningen under hela dygnet blir samma om man går en timme innan frukost jämfört med en timme på eftermiddagen till exempel. Men jag tycker ändå det känns som jag förbränner lite mer fett om jag går innan frukost och vem vet, det kanske finns en liten placebo-effekt när det gäller fettförbränningen oxå?! 🙂
Dessutom kan jag tycka det är skönt att gå innan frukost ibland, blir ju inte så ofta och som sagt idag passar det ju bra!

Så mitt råd till dig som läsare är att gå innan frukost om du känner för det och om det passar in i din livstil! Men vill du inte tappa någon muskelmassa (nu snackar vi enstaka gram kanske, men ändå) så ta en portion aminosyror eller en proteindrink innan samt drick vatten! Jag drack även grönt te och tog en koffeintabelett innan för att öka fettförbränningen ytterligare.

Och kom ihåg, du kan fortfarande deffa utan att gå någon promenad överhuvudtaget så länge du fortfarande tränar hårt på gymmet, skillnaden blir att du istället får äta lite mindre…

 http://idaafransson.blogg.se/
Ida deffar riktigt seriöst nu, äter i stort sett perfekt, tränar hårt på gymmet och går promenader! Dessutom är hon väldigt underbar 🙂

One Comment

Lämna ett svar